ΚΟΥΣΟΥΡΙ

ΚΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ ΤΕΤΟΙΑ ΑΤΥΧΙΑ

Φεβρουαρίου 19, 2007

Σχετικά με τους Κουβανούς ομοφυλόφιλους -συνέντευξη του Φ. Κάστρο

Έχω ακούσει για σημεία και τέρατα σχετικά με τη στάση των αρχών απέναντι στους ομοφυλόφιλους στην Κούβα, αλλά δεν έχω βρει κάποια στοιχεία για το ζήτημα, πέρα από μαρτυρίες (μερικές φορές αμφίβολης αξίας). Έτυχε λοιπόν, διαβάζοντας το βιβλίο "100 ώρες με τον Φιντέλ" (εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ) -το οποίο είναι ουσιαστικά μια συνέντευξη 100 ωρών του Κάστρο στον Ιγνάσιο Ραμονέ του "Μοντ Ντιπλοματίκ", να βρω κάποιες απαντήσεις που δίνονται σχετικά με το θέμα.
Ακολουθεί το σχετικό τμήμα της συνέντευξης:

Μια από τις επικρίσεις που διατυπώθηκαν εναντίον της Επανάστασης, τα πρώτα χρόνια, είναι ότι λέγεται πως υπήρξε επιθετική διάθεση, κατασταλτική συμπεριφορά σε βάρος των ομοφυλοφίλων, ότι υπήρξαν στρατόπεδα συγκέντρωσης όπου κλείνονταν ή καταπιέζονταν οι ομοφυλόφιλοι. Τι μπορείτε να μου πείτε πάνω σ’ αυτό το θέμα;

Με δυο λόγια, μιλάτε για έναν υποτιθέμενο διωγμό των ομοφυλόφιλων. Πρέπει να σας εξηγήσω από πού προέρχεται αυτό, γιατί δημιουργείται αυτή η κριτική. Μπορώ όμως να σας εγγυηθώ ότι δεν υπήρξε ποτέ διωγμός σε βάρος των ομοφυλόφιλων, ούτε στρατόπεδα συγκέντρωσης εναντίον των ομοφυλόφιλων.

Όμως υπάρχουν αρκετές μαρτυρίες γύρω από αυτό.

Τι είδους πρόβλημα δημιουργήθηκε; Εμείς, εκείνα τα πρώτα χρόνια, αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε σχεδόν ολική κινητοποίηση της χώρας, ενώπιον των κινδύνων που αντιμετωπίζαμε και μάλιστα κινδύνων επίθεσης εκ μέρους των Ηνωμένων Πολιτειών: βρόμικος πόλεμος, εισβολή στη Χιρόν, κρίση του Οκτωβρίου … Σ’ όλη αυτή τη φάση υπήρξαν πολλοί κρατούμενοι. Δημιουργήθηκε η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία. Τότε αντιμετωπίσαμε τρία προβλήματα: χρειαζόταν καλό μορφωτικό επίπεδο για να υπηρετήσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις, λόγω της ανάγκης χειρισμού ανεπτυγμένης τεχνολογίας, γιατί δεν μπορείς να μπεις με απολυτήριο δευτέρας, τρίτης ή έκτης τάξης, έπρεπε να έχεις τουλάχιστον της εβδόμης, ογδόης ή ενάτης, και μετά ακόμα παραπάνω. Ορισμένους χρειάστηκε να τους πάρουμε από τα Πανεπιστήμια και ορισμένους ήδη απόφοιτους. Για να χειριστούν μια συστοιχία πυραύλων εδάφους-αέρος έπρεπε να είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου.

Στις θετικές επιστήμες, φαντάζομαι.

Το ξέρετε πολύ καλά. Ήταν εκατοντάδες χιλιάδες άντρες, όλ’ αυτά επηρέαζαν διάφορους κλάδους, όχι μόνο τα προγράμματα προετοιμασίας, αλλά και τους κλάδους της οικονομίας. Τότε υπήρχαν άτομα που δε διέθεταν ικανότητες και η χώρα τους χρειαζόταν λόγω της μεγάλης έλλειψης που υπήρχε σε παραγωγικά κέντρα. Αυτό ήταν το ένα πρόβλημα που είχαμε.
Δεύτερον, υπήρχαν ορισμένες θρησκευτικές ομάδες που, για λόγους αρχής ή δόγματος, δε δέχονται τη σημαία ή δε δέχονται τα όπλα. Αυτό μερικές φορές κάποιοι άνθρωποι το χρησιμοποιούσαν ως πρόσχημα για κριτική και εχθρότητα …
Τρίτον, ήταν η κατάσταση των ομοφυλοφίλων. Και εκείνη την εποχή, ούτε σκέψη ότι θα έκαναν οι γυναίκες στρατιωτική υπηρεσία … Αντιμετωπίζω λοιπόν προβλήματα μεγάλης αντίστασης εναντίον των ομοφυλοφίλων και, όταν θριάμβευσε η Επανάσταση, σ’ εκείνη τη φάση για την οποία μιλάμε, το φαλλοκρατικό στοιχείο ήταν πολύ ισχυρό και οι ιδέες σε σχέση με την παρουσία των ομοφυλοφίλων στις στρατιωτικές μονάδες ήταν γενικευμένες.
Αυτοί οι τρεις παράγοντες οδήγησαν στην απόφαση αρχικά να μην καλούνται στις στρατιωτικές μονάδες, αλλά στη συνέχεια, εκείνο που μπορεί να έμοιαζε με προνόμιο, μετατρεπόταν σ’ ένα είδος παράγοντα εκνευρισμού, ορισμένοι μάλιστα το πρόβαλλαν σαν επιχείρημα για να επικρίνουν ακόμα περισσότερο τους ομοφυλόφιλους.
Μ’ αυτές τις τρεις κατηγορίες δημιουργήθηκαν οι λεγόμενες Στρατιωτικές Μονάδες Βοήθειας στην Παραγωγή (UMAP) όπου πήγαιναν άτομα που ανήκαν στις τρεις αυτές κατηγορίες ανθρώπων: εκείνοι που λόγω του χαμηλού επιπέδου σπουδών δεν μπορούσαν να χειριστούν τα όπλα ή άνθρωποι που λόγω της θρησκευτικής τους πίστης ήταν αντιρρησίες συνείδησης … ή άντρες σε ικανοποιητική φυσική κατάσταση που ήταν ομοφυλόφιλοι. Αυτό είναι μια πραγματικότητα, ήταν αυτό που έγινε.

Δεν ήταν στρατόπεδα συγκέντρωσης;

Αυτές οι μονάδες δημιουργήθηκαν σ’ όλη τη χώρα και ασχολούνταν με εργασίες, κυρίως βοήθεια στη γεωργία. Δηλαδή, δεν αφορούσε μόνο την κατηγορία των ομοφυλοφίλων, αλλά ασφαλώς ένα μέρος τους, όχι όλους, εκείνους που καλούνταν για υποχρεωτική στρατιωτική θητεία, γιατί ήταν μια υποχρέωση στην οποία συμμετείχε όλος ο κόσμος.
Έτσι δημιουργείται αυτή η κατάσταση και είναι σίγουρο ότι δεν ήταν στρατόπεδα συγκέντρωσης, ούτε ήταν στρατόπεδα τιμωρίας, αντίθετα, το ζήτημα ήταν να ανυψωθεί το ηθικό, να τους δοθεί μια δυνατότητα να βοηθήσουν τη χώρα σ΄εκείνες τις δύσκολες συνθήκες… Υπήρχε επίσης πολύς κόσμος που, για θρησκευτικούς λόγους, είχε την ευκαιρία να βοηθήσει με άλλο τρόπο την πατρίδα, γιατί υπηρετούσαν όχι στις μάχιμες μονάδες, αλλά σε μονάδες εργασίας.
Φυσικά, στη συνέχεια, όταν πέρασε ο καιρός, σταδιακά αυτές οι μονάδες καταργήθηκαν. Δεν μπορώ να σας πω πόσα χρόνια κράτησε αυτό, αν ήταν έξι ή εφτά χρόνια –μπορώ πάντως να προσθέσω ότι υπήρχαν προκαταλήψεις απέναντι στους ομοφυλόφιλους.

Θεωρείτε ότι αυτές οι προκαταλήψεις ήταν μια όψη της φαλλοκρατίας;

Ήταν μια κουλτούρα, το ίδιο συνέβαινε και με τις γυναίκες. Μπορώ, ωστόσο, να σας πω ότι η Επανάσταση δεν το ενθάρρυνε ποτέ αυτό, αντίθετα, εδώ χρειάστηκε να ενθαρρυνθεί πολύ ο αγώνας εναντίον των προκαταλήψεων για φυλετικούς λόγους. Σε σχέση με τη γυναίκα υπήρχαν προκαταλήψεις και μάλιστα πολύ ισχυρές και σε σχέση με τους ομοφυλόφιλους υπήρχαν ισχυρές προκαταλήψεις. Δεν πρόκειται τώρα να δικαιολογηθώ γι’ αυτά τα πράγματα, το κομμάτι της ευθύνης που μου αναλογεί το αναλαμβάνω. Τώρα, εγώ δεν είχα … Ασφαλώς εγώ είχα άλλες αντιλήψεις σε σχέση με αυτό το πρόβλημα. Εγώ είχα απόψεις και στην πραγματικότητα ήμουν αντίθετος και αντιτασσόμουν πάντα σε οποιαδήποτε κακομεταχείριση, σε οποιαδήποτε διάκριση, γιατί σ΄αυτή την κοινωνία υπήρχαν πολλές προκαταλήψεις… Οικογένειες που υπέφεραν. Ασφαλώς οι ομοφυλόφιλοι ήταν θύματα διακρίσεων. Σε άλλα μέρη πολύ περισσότερο απ΄ότι εδώ, αλλά πάντως ήταν, στην Κούβα, θύματα διακρίσεων και ευτυχώς ένας πληθυσμός πολύ πιο μορφωμένος, πιο καλλιεργημένος, σταδιακά ξεπέρασε αυτές τις προκαταλήψεις.
Πρέπει να σας πω επιπλέον ότι υπήρχαν –και υπάρχουν –επιφανέστατες προσωπικότητες του πολιτισμού, της λογοτεχνίας, άνθρωποι διάσημοι, καύχημα αυτήτς της χώρα, που ήταν και είναι ομοφυλόφιλοι και έχαιραν και χαίρουν μεγάλης εκτίμησης και ιδιαίτερου σεβασμού στη χώρα μας. Επομένως δεν πρέπει να νομίζετε ότι πρόκειται για γενικευμένα αισθήματα. Στους πιο καλλιεργημένους και πιο μορφωμένους κύκλους υπήρχαν λιγότερες προκαταλήψεις εναντίον των ομοφυλοφίλων. Στους κύκλους με μεγάλη έλλειψη κουλτούρας –μια χώρα, εκείνη την εποχή, με 30% αναλφαβητισμό –ήταν ισχυρές οι προκαταλήψεις εναντίον των ομοφυλόφιλων, και στους ημιαναλφάβητους επίσης, καθώς και σε πολλούς ανθρώπους που μπορεί να είναι επαγγελματίες. Αυτό το πράγμα ήταν μια πραγματικότητα στην κοινωνία.

Νομίζετε ότι έχουν καταπολεμηθεί αποτελεσματικά οι προκαταλήψεις εναντίον των ομοφυλοφίλων;


Οι διακρίσεις εναντίον των ομοφυλοφίλων είναι πια ένα πρόβλημα που έχει ξεπεραστεί αρκετά. Η απόκτηση άρτιας γενικής κουλτούρας, ο λαός που έχουμε σήμερα… Δε θα σας πω ότι δεν υπάρχει φαλλοκρατία, αλλά όχι όπως σ’ εκείνη την παλαιά κουλτούρα μας που ήταν πολύ ισχυρή… Με το πέρασμα των χρόνων, ο κόσμος άρχισε να αποκτά συνείδηση όλων αυτών και άρχισαν να ξεπερνιούνται εκείνα τα προβλήματα και οι συγκεκριμένες προκαταλήψεις άρχισαν να μειώνονται. Αλλά μη νομίζετε ότι ήταν εύκολο.

26 σχόλια:

Τη 10:36 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Lupa είπε...

Πάρα πολύ ενδιαφέρον.
Και αν πρέπει να απολογηθεί η Κούβα για την στάση της στους ομοφιλόφιλους τότε πρέπει να απολογηθεί και η υπόλοιπη υδρόγειος γιατί την συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπήρχαν παντού διακρίσεις εις βάρος τους.

 
Τη 12:11 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

πολύ ενδιαφέρον όντως, δεν είχα διαβάσει τη συνέντευξη αυτή, και πολύ μου άρεσε!
και τώρα κάποιες παρατηρήσεις:

έστω και τώρα μια συγγνώμη είναι καλή (αν και δεν είναι ξεκάθαρη συγγνώμη, είναι λίγο "άντε να ξεμπερδεύουμε")
-------------------
αυτό με τα στρατόπεδα που δεν είναι στρατόπεδα αλλά χρησιμεύουν στο να ανεβάσουν το ηθικό αυτών που οδηγούνται εκεί μού φαίνεται τραβηγμένο από τα μαλλιά, για να το θέσω κομψά... δεν με πείθει στο ελάχιστο (αντικειμενικά δηλαδή, σκεφτείτε κάτι τέτοιο να το έλεγε ο τρόμπας ο Μπους, ένα γέλιο θα προκαλούσε)
------------------------
με στενοχωρεί αρκετά αυτό το θέμα γιατί οι περισσότεροι καλλιτέχνες και λοιποί ομοφυλόφιλοι που κυνηγήθηκαν εκείνα τα χρόνια, θεωρήθηκαν πολύ γρήγορα ψεύτες και υπερβολικοί, πάντα από οπαδούς του καθεστώτος του Κάστρο στην αλλοδαπή παρακαλώ, κι αυτό είναι άδικο... Μού θυμίζει παιδάκι στο σχολείο μας που είχε έρθει από Σ. Ένωση και όταν τόλμησε να πει διάφορα για όσα πέρασε η μάνα του εκεί, όλοι οι καθηγητές που ήταν αριστεροί το είχαν στην μπούκα του κανονιού. Αυτοί ζώντας στην Ελλάδα, έκριναν πως το παιδί με τα βιώματα υπερέβαλε... και ποιο λόγο είχε να το κάνει; ένα παιδί...
έτσι και οι ομοφυλόφιλοι στην Κούβα, όπου έσπευσαν όλοι να τους κατηγορήσουν, απ' εξω και με ελαφρά τη καρδία - αλλά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και μια φωτίτσα, κι εμένα προσωπικά η φωτίτσα που τους έκαιγε αυτούς πολύ με άγγιζε

 
Τη 12:21 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Δεν πρόκειται να απολογηθούν οι υπόλοιποι lupa. Όχι γιατί δεν υπήρχαν διακρίσεις σε βάρος των ομοφυλόφιλων, όχι γιατί (σε αντίθεση με την Κούβα) οι διακρίσεις αυτές αυξήθηκαν αντί να μειωθούν με τα χρόνια. Αλλά γιατί μας κοροϊδεύουν στεγνά, μιλώντας για ελεύθερες κοινωνίες όπου όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι. Στην καταπίεση θα πρόσθετα εγώ.
Υ.Γ.: Έτυχε να δούμε έναν τραβεστί -μέρα μεσημέρι στο κέντρο της Αβάνας. Κάποιοι τον κοίταξαν καθώς περνούσε, αλλά τίποτα περισσότερο. Σκέψου τι θα γινόταν αν κυκλοφορούσε τραβεστί στη Λαχαναγορά της προοδευτικής μας χώρας.
Αργότερα είδαμε έναν ημίγυμνο μουλάτο να περνάει από την υπαίθρια αγορά. Κάτι χοντρές που πουλούσαν χαϊμαλιά και αναμνηστικά άρχισαν να του σφυρίζουν και να τον πειράζουν. Ο τύπος χαμογέλασε ντροπαλά και άρχισε να βαδίζει πιο γρήγορα. Αυτά είδαμε στην Αβάνα -αν γίνονται κι άλλα πράγματα, εμείς δεν τα πήραμε χαμπάρι.

 
Τη 12:47 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Μητσάκο, κατά πρώτον, όταν κάποιος αναγνωρίζει πως έκανε ΚΑΙ λάθη και αναλαμβάνει την ευθύνη τους -εμένα μου φτάνει. Δηλαδή, τι άλλο θα περίμενες; Αναγνωρίζει τα λάθη του, αναγνωρίζει τη συμβολή των ομοφυλοφίλων και λέει πως αγωνίστηκαν για να αλλάξουν την κυρίαρχη νοοτροπία της χώρας σχετικά με το θέμα.
Μάλλον δεν τα διάβασες καλά ρε γαμώτο! Στρατόπεδο είναι ο κλειστός χώρος όπου φυλακίζουμε ανθρώπους. Σαν το Γκουαντάναμο και το Άουσβιτς ένα πράγμα -σωστά; Αυτός λέει (και δεν έχω στοιχεία να τον αμφισβητίσω) οτι σε περίοδο που δέχονταν εισβολή (π.χ. Χιρόν) ή υπήρχε κίνδυνος εισβολής (π.χ. κρίση του Οκτώβρη με τα πυρηνικά), έκαναν επιστράτευση. Και επειδή υπήρχαν 3 ομάδες πληθυσμού που δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να πάρουν όπλα, δημιουργούνται βοηθητικές μονάδες στις οποίες συμμετέχουν.
Τώρα, θέλω να σε ρωτήσω:
-Αμφισβητείς πως κάποτε (ακόμα και σήμερα νομίζω) οι ομοφυλόφιλοι μπορούσαν να επικαλεστούν αυτή τους την ιδιότητα και να μην υπηρετήσουν στο στρατό ακόμα και στην Ελλάδα;
-Αμφισβητείς πως στις συνθήκες που περιγράφει, η πλήρης απαλλαγή των ομοφυλοφίλων θα δημιουργούσε μεγαλύτερες επικρίσεις σχετικά με αυτούς σε μια φαλλοκρατική κοινωνία όπως την περιγράφει;
-Αν τους έβαζε σε στρατόπεδα γιατί έκλεινε εκεί μέσα μόνο τους στρατεύσιμους και όχι όλους τους ομοφυλόφιλους;
-Αν τα έλεγε τα παραπάνω ο Μπους θα γελάγανε μέχρι και οι πέτρες γιατί υπάρχει μια σημαντική διαφοροποίηση. Ο Κάστρο μιλάει για αμυντικό πόλεμο, όταν αναγκάστηκαν να αποκρούσουν εισβολή, ενώ ο Μπους θα αναφερόταν σε πόλεμο επιθετικό -εισβολή σε ξένη χώρα. Δεν βλέπεις καμιά διαφορά;
Συμφωνώ μαζί σου -πολλοί ομοφυλόφιλοι κυνηγήθηκαν στην Κούβα λόγω της σεξουαλικής τους προτίμησης -αυτό λέει κι ο Κάστρο μιλώντας για μια φαλλοκρατική κοινωνία με προκαταλήψεις και άγνοια. Αλλά, μιλάμε για μια χώρα που βλέπει το κοινωνικό πρόβλημα και προσπαθεί να το διορθώσει. Όλοι αυτοί που κυνηγήθηκαν για τη σεξουαλική τους προτίμηση μίλησαν για νόμους που ήταν εναντίον τους ή για ανθρώπινες συμπεριφορές; Υπάρχει διαφορά νομίζω.
Τώρα, το οτι είσαι ομοφυλόφιλος δεν σημαίνει απαραίτητα πως δεν τα παίρνεις από τις ΗΠΑ για να κάνεις προπαγάνδα -δεν σημαίνει φυσικά, ούτε και οτι τα παίρνεις. Αλλά, όταν η Κούβα χρηματοδοτεί επισήμως το "Φράουλα και σοκολάτα" εμένα αυτό κάτι μου λέει -εσένα δεν σου λέει τίποτα;
Καταλήγω πως προτιμώ μια χώρα που βλέπει (σε επίπεδο διακυβέρνησης) το πρόβλημα, από μια χώρα που απλά το αγνοεί. Γιατί στην πρώτη περίπτωση, ίσως και να υπάρχει προοπτική επίλυσης.

 
Τη 2:02 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger bigggerbro είπε...

Συμφωνώ με motorcycle, γιατί αποδέχεται τα λάθη του και τα λάθη του λαού του. Η "ατμόσφαιρα" της συνέντευξης είναι πολύ δημοκρατική. Αν δεν είναι αληθινά αυτά που λέει, δεν το ξέρω. Όμως δείχνουν κεφάλι που έχει σκεφτεί, τουλάχιστον. Βέβαια, καταλαβαίνω από την άλλη και τη θέση του divine, γιατί, "πολύ διωγμός ρε παιδάκι μου"!

 
Τη 2:09 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Ναι μωρέ -δεν αμφισβητεί κανείς τον διωγμό. Έχουν τρέξει οι άνθρωποι εκεί κάτω και ίσως ακόμα να τρέχουν. Αλλά, πάει στο διάολο, κάποιος το παραδέχεται και λέει οτι κάτι πρόσπαθησε να κάνει γι΄αυτό. Όχι όπως εδώ που μιλάμε για κλίκες ομοφυλόφιλων που ελέγχουν τα μέσα ή στο Αμέρικα που ο Πρόεδρος τους λέει "ύβρη προς τον θεό"!
Bro, αν διαβάσεις το βιβλίο με ολόκληρη τη συνέντευξη θα εντυπωσιαστείς σε πολλά σημεία από τον τρόπο σκέψης του Κάστρο. Όχι οτι δε θα βρεις φάουλ εκεί μέσα -αλλά θα βρεις και έναν άνθρωπο που ακόμα (το 2005)ψάχνεται για πολλά ζητήματα.
Υ.Γ.: Το πιο αστείο βέβαια είναι όταν του αναφέρει ο Ραμονέ τον Κοκό (γιατί ο Κάστρο έχει κάνει κάποια νύξη για τη χούντα του Παπαδόπουλου) και απορεί ο άνθρωπος: "Ο ποιός; Ο Κωνσταντίνος της Ελλάδας; Ποιός είναι αυτός πάλι;"

 
Τη 2:21 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger bigggerbro είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
Τη 2:26 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger bigggerbro είπε...

Χα, χα! Καλό.
(αλήθεια, τον ξέρω εγώ αυτόν;)

 
Τη 2:31 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

δεν υπάρχει μια σωστή ανάγνωση και αντίληψη πραγμάτων
---------------------
δηλαδή αν ο Μπους έβγαινε και έλεγε "κάναμε και λάθη" και τα αναγνώριζε εσένα θα σού έφτανε; ειλικρινά δεν το νομίζω... εγω ειμαι επιφυλακτικος απέναντι σε καθε κυβερνητη, ακομα κι ο Καραμανλης έχει πει "η κυβέρνηση αναγνωρίζει τα λάθη της και αφουγκράζεται τις ανάγκες του ελληνικού λαού", καταλαβαινεις...
και από την άλλη εγώ δεν είπα πως δεν δέχομαι την απολογία του, είπα απλά πως πολύ συχνά οι πολιτικοί αποφασίζουν να μιλήσουν για ένα θέμα για το οποίο το καθεστώς τους έχει επικριθεί πολύ, για να ξεμπερεδεύουν με αυτό
-------------------
είδες πόσο εύκολα σκέφτεσαι ότι μπορεί κάποιος να τα πάρει από τις ΗΠΑ για να κάνει προπαγάνδα; αυτό ακριβώς εννοούσα! άρα σε ποια περίπτωση θα μπορούσαμε ποτέ να πιστέψουμε οτιδήποτε αρνητικό για την Κούβα εφόσον πάντα θα ελοχεύει ο κίνδυνος να είναι πληρωμένη προπαγάνδα των ΗΠΑ;
επομένως μπορούμε μόνο να βασιστούμε στην κρίση μας ως σκεπτόμενοι άνθρωποι και να διακρίνουμε την αλήθεια όπου υπάρχει, και στην περίπτωση των ομοφυλόφιλων εγώ διακρίνω αλήθεια
----------------
Εφόσον το Φράουλα και Σοκολάτα χρηματοδοτήθηκε από την Κούβα, να υποθέσω πως ψέμα δεν το λέμε. Δεν πιστεύω να χρηματοδοτούσε η ίδια η χώρα μια προπαγάνδα των ΗΠΑ. Αυτά που λέει μέσα ο ομοφυλόφιλος καλλιτέχνης εμένα μου έμειναν, και το πώς δεν ήταν καλό για έναν ενεργό μαχητή της Επανάστασης να συναναστρέφεται έναν ομοφυλόφιλο, και το πώς αυτός ο άνθρωπος αναγκάστηκε να αφήσει αυτή την πατρίδα που λάτρευε γι' αυτό το σπουδαίο πράγμα που είναι και να καταλήξει στη χώρα του φαστ-φουντ και της πολιτιστικής άγνοιας...
-----------------------
εγώ βασικά μίλησα για τη συνέντευξη και τι μου βγάζει, όχι για την ίδια τη χώρα και αν την προτιμώ σε σύγκριση με άλλες, κι εγω την προτιμω σε συγκριση με τις ΗΠΑ και με τη Ρωσια και με το Ιραν ας πουμε (αν και δεν εχω παει ποτε σε καμία απο αυτές)
---------------------
και τέλος αυτό που λες στη Λούπα ότι "εμείς αυτά είδαμε" μπορεί και να θυμίζει τους Έλληνες που πάνε στο εξωτερικό και λένε "στην ολλανδία δεν έχει αδέσποτα, δεν τα είδαμε πουθενά"... σωστά, αλλά τα μαζεύει ο μπόγιας...
με αυτό θέλω απλά να πω ότι η άποψη που έχουμε για μια χώρα, όσο και να εχουμε διαβασει γι' αυτην, όταν την επισκεπτόμαστε ως τουρίστες, μπορεί να μην ειναι και η πιο ενδεικτικη
----------------------
και τελος αντι να δουλευω κάθομαι και γραφω σχολια-σεντονια! τελικα δεν μπορεις να ξεφυγεις ποτε, το σεντονι θα σε κυνηγαει! (ενω αν πιναμε καφε και τα λεγαμε θα ήταν καλυτερα βεβαια... (και ας μη θυμηθω οτι δεν ήρθατε στο πάρτυ (άσχετο)))

 
Τη 3:26 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Χαχαχα πόσο γουστάρω να σε βάζω να γράφεις σεντόνια δε λέγεται!
1. Όχι βρε καλέ μου άνθρωπε, μια συγνώμη δεν θα μου έφτανε από τον Μπους (αν και θα ήταν κάτι κι αυτό). Αλλά σου είπα πως ο άλλος λέει "κάναμε λάθη και προσπαθούμε ακόμα να τα διορθώσουμε". Δηλαδή τι άλλο να πει; Οτι θα κρεμαστεί στην πλατεία της Επανάστασης; Ξέρεις, ο Κάστρο προσωπικά χέστηκε για το τι θα πουν οι άλλοι επικριτικά για τη χώρα του. Όχι επειδή αδιαφορέι αλλά γιατί είναι σίγουρος πως οτι επιχείρημα κι αν χρησιμοποιήσει θα το διαστρεβλώσουν οι απέναντι. Έτσι είχε πει κάποτε οτι θα εξαλείψει τις διακρίσεις λόγω ρατσισμού από τη χώρα και βγήκαν και είπαν πως θα αναγκάσει τους Κουβανούς να παντρεύονται λευκοί με μαύρους. Μην το γελάς -είναι γεγονός.
Όχι, δεν μπορούμε να βασιστούμε στην κρίση μας γιατί είναι σαφώς χρωματισμένη από τις απόψεις μας. Αλλά μπορούμε να βασιστούμε σε στοιχεία. Υπάρχουν;
Τα ίδια που λέει το "Φράουλα και Σοκολάτα" λέει και ο Κάστρο. Η κοινωνία είναι φαλλοκρατική (το γνωστό ματσίσμο) και γι΄αυτό οι ομοφυλόφιλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα και διώξεις. Και λέει πως αυτό αντιμετωπίζεται μόνο ανεβάζοντας το μορφωτικό επίπεδο του λαού. Αυτό είναι η δική του πρόταση στο πρόβλημα και γι΄αυτό έχει αγωνιστεί τόσα χρόνια και έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Μην μπερδεύεις λοιπόν μια κυρίαρχη αντίληψη με τις πράξεις κάποιας κυβέρνησης. Και οι κυβερνήσεις της Κούβας ποτέ δεν πήραν μέτρα κατά των ομοφυλόφιλων -αυτό είναι το πνεύμα του ποστ μου. Παρ΄όλα αυτά, υποθέτω πως ο υπεύθυνος του τάδε χώρου, ο κρατικός υπάλληλος, ο γραφειοκράτης θα κάνει μαύρη τη ζωή του καλλιτέχνη γιατί είναι ομοφυλόφιλος ή γιατί είναι "μοντέρνος και ακαταλαβίστικος" ας πούμε ή για χίλιους παρόμοιους λόγους. Αυτό που συμπεραίνεται είναι πως στη συγκεκριμένη περίπτωση η κυβέρνηση της χώρας είναι πιο προοδευτική από τον λαό της -κάτι που το δέχομαι.
Άσχετο το θέμα του "αυτά είδαμε" με τα αδέσποτα. Γιατί αν πάω στην Κούβα και δεν δω ούτε έναν ομοφυλόφιλο (απεύθειας αναλογία με το παράδειγμά σου) θα ψυλλιαστώ πως κάτι τρέχει, κάπου τους έχουν παραχώσει. Λέω πως έχω περάσει ένα μήνα στην Κούβα και δεν έχω δει επιθετικότητα απέναντι στους ομοφυλόφιλους -ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Ή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, λέω πως δεν έχω δει. Και με όσους μίλησα ήταν στο στυλ "δεν έχω τίποτα εναντίον των ομοφυλόφιλων όπως δεν έχω τίποτα εναντίον κανενός ανθρώπου γενικότερα". Αλλά αυτοί που μίλησα ήταν μορφωμένοι. Δεν βγήκα στα χωράφια να κάνω γκάλοπ, ούτε χώθηκα στα σολάρ να ψάχνω. Ότι είδα λέω.
Τέλος, θα σου δώσω έναν καλό λόγο να γκρινιάζεις για τους Κουβανούς. Δεν ήρθαμε στο πάρτυ γιατί γίναμε αλοιφή στη συναυλία των Orishas και δεν μας κρατούσαν τα πόδια μας (5 ώρες ορθοστασία, τη μία -μέσα στο κρύο).

 
Τη 3:36 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger K-Top είπε...

Για εμένα είναι πρόβλημα όταν κάποιος βλέπει ότι υπάρχει πρόβλημα.

Δηλαδή τι είμαστε ζώα και δεν μπορούμε να συγκρατήσουμε τα σεξουαλικά μας ένστικτα? Είναι σαν να λέμε ότι δεν μπορούμε να κοιμηθούμε στο ίδιο δωμάτιο με άτομο του αντίθετου φύλλου!

Στο στρατό κανονικά, και αν αρχίσουν να μπαλαμουτιάζονται την ίδια ποινή που έχει αν μπαλαμουτιαστεί ο φαντάρος με την κυρία ανθυπασπίστρια.

Το ότι είχε και άλλους στα στρατόπεδα μαζί με τους ομοφυλόφυλους μου φαίνεται περισσότερο σαν "Το ήξερα ότι ήταν πρόβλημα και τους μπουζούριασα. Μετά είδα ότι και άλλοι ήταν πρόβλημα και τους μπουζούριασα και αυτούς μαζί τους!" παρά σαν κίνηση προόδου.

Το ότι συγκρίνουμε τον Κάστρο και τον βγάζουμε ικανότερο και καλύτερο από τον Μπους δε νομίζω ότι είναι και κάτι σημαντικό! :p

 
Τη 4:27 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

βρε δεν γκρινιάζω για τους Κουβανούς, για σένα γκρινιάζω! χα χα
αφού μου αρεσει τοσο να σου φέρνω αντιρρήσεις!
----------------
πέρα από την πλάκα, έχω ακόμα κάποια θέματα αλλά δεν μπορώ να αναπτύξω άλλο εδώ, σόνι, από κοντά με καφέ (ή καλύτερα με ποτό)
----------------
είδες τι κάνει ο διάλογος; φαντάζεσαι να είχα πει κι εγώ ένα σκέτο "καλό" ή "μερσί" ή "τουρσί";
ενώ τώρα, δεν ξέρει κανείς τι να πρωτοδιαβάσει, το ποστ ή τα σχόλια;
----------------
σαν τον Μάρκος κανείς δεν τα είπε, εγώ ακόμα εκείνη την επιστολή θυμάμαι
να την βάλεις κι εδώ!

 
Τη 4:49 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

Καλώς τον!
----------
όντως δεν είναι σημαντικό (ήταν απλά ένα δείγμα για να πω ότι πράγματα που μας ικανοποιούν όταν τα λέει ένας άνθρωπος, μπορεί να μας φρικάρουν άμα τα ακούσουμε από κάποιον άλλον

 
Τη 9:44 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Atron, διαφωνώ. Προβλήματα δημιουργούνται πάντα. Αν τα βλέπεις υπάρχει μια περίπτωση να τα διορθώσεις. Αν δεν τα βλέπεις καν ... γάμησέ τα.
Ξεχνάς, επειδή είσαι μικρό παιδί, πως μιλάμε για το 1960. Ξεχνάς ότι μέχρι πρόσφατα (μπορεί και ακόμα να γίνεται) οι ομοφυλόφιλοι στις χώρες με υποχρεωτική στράτευση έπαιρναν απαλλαγή αν δήλωναν την ομοφυλοφιλία τους ή ακόμα και αν οι γιατροί το διαπίστωναν από μόμοι τους. Όταν πήγα εγώ στο στρατό (1991) μας έβαλαν, όταν περνάγαμε γιατρούς την πρώτη μέρα, να σκύψουμε για να δουν αν είναι σφιχτές οι κωλοτρυπίδες μας -πως σου φαίνεται; Πριν βγάλεις ένα συμπέρασμα πρέπει να βλέπεις και τις συνθήκες που επικρατούν. Άλλωστε, έγινε ολόκληρη κουβέντα εδώ στα σχόλια ρίξε της μια ματιά.
Ο Κάστρο είναι σαφώς ικανότερος από τον Μπους γιατί μέχρι και ο παππούς μου στα τελευταία στάδια Αλτσχάιμερ ήταν ικανότερος από τον Μπους -δεν συζητάμε αυτό. Λέμε πως ο Κάστρο ήταν ικανότερος από τους δικούς μας κυβερνητικούς και από τους κυβερνητικούς πολλών χωρών -αυτό θα ισχυριζόμουν εγώ τουλάχιστον και μη με βάλεις να το αποδείξω (έχω στοιχεία). Προσοχή, δεν λέω οτι είναι ο καλύτερος όλων -λέω οτι είναι καλύτερος από πολλούς, εντάξει;
Μητσάκο, αυτό ακριβώς είναι που με ενδιαφέρει σε τέτοιου είδους ποστ. Γιατί, στην τελική, δεν έχει τόση σημασία το κείμενο (αυτό μπορεί να το βρει όποιος θέλει στο σχετικό βιβλίο), αλλά η κουβέντα από κάτω. Μέσα για το ποτό κι ας συζητήσουμε οτι θέλεις ρε.
Συμφωνώ για τον Μάρκος, μόνο που αυτός είναι 40κάτι σήμερα, ενώ ο Κάστρο 80κάτι. Ο Μάρκος είναι σύγχρονος και ο Κάστρο ιστορική προσωπικότητα. Αν ο Κάστρο μίλαγε σαν τον Μάρκος τότε ο κόσμος θα είχε μεγάλο πρόβλημα. Και την επιστολή να τη βάλεις εσύ ρε ρεμάλι, τι κέρατο αντμιν είσαι εδώ και στο Καλαμπόκι;

 
Τη 1:52 π.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

entaksei, dexomai (skybw tapeina to kefali)

 
Τη 9:43 π.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Και επειδή οι ταπεινοί αμείβονται στην δευτέρα παρουσία και στην περίοδο εκπτώσεων, αντιγράφω ένα σχόλιο που μου έκανε στα "Φοβισμένα ψέμματα" ο Σκιές μιλάν:
"To pax είναι μια νέα μορφή πολιτικής ένωσης μεταξύ δύο ανθρώπων που εφαρμόζεται ήδη σε Γαλλία και Ιταλία κι από του χρόνου κι Γερμανία. Δηλώνεις οτι είσαι ζευγάρι με κάποιον και μένετε μαζί και έχεις όλα τη νομικά προνόμια που έχει ένα παντρεμένο ζευγάρι: επιδοτήματα, κληρονομικά, ασφάλιση και πάει λέγοντας. Στην Ιταλία είναι η λύση που δέχτηκε το Βατικανό προκειμένου να μην συρθεί πίσω από την νομιμοποίηση του γάμου των ομοφυλοφύλων. Στη Γαλλία το ίδιο: κρυβόμενοι πίσω από το δάκτυλό τους, αντί να υιοθετήσουν τον πολιτικό γάμο για τους ομοφυλόφυλόυς αποδέχτηκαν το pax ως μορφή ένωσης και τον γάμο (πολιτικο και θρησκευτικό) τον κράτησαν για τα ετερόφυλα ζευγάρια.

Τώρα υπάρχουν βέβαια διάφορα νομικά κολήμματα εντός ΕΕ (αν π.χ. εχω συνάψει ενα pax στην Γαλλία με κάποια γυναίκα, μπορώ να παντρευτώ στην Ελλάδα;) αλλά αργά ή γρήγορα θα συγκλίνουν τα αστικά δίκαια των χωρών πάνω στο θέμα.

Φαντάζεσαι τί εχει να γίνει αν ερθει στην Ελλάδα τι σοου θα δώσει ο Χριστόδουλος για την κατάλυση του θεσμού της οικογένειας; Της κακομοίρας θα γίνει!!!

Αν θες περισσότερες πληροφρίες και πιο ακριβείς για τα θέματα αυτά, λετ με νόου."

Φυσικά του ζήτησα έξτρα πληροφορίες για να τις ποστάρουμε εδώ, αν σε ενδιαφέρει.

 
Τη 2:57 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

φυσικα με ενδιαφερει

 
Τη 6:35 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger oKataFantasianSas είπε...

Άντε βρε τεντυμπόυ κι εσύ που μας βάζανε μα σκύψουμε για να δούνε τον πισινό μας...εγώ πήγα στρατό το '89, πεζικό (χάλια), παρουσιάστηκα στο Κιλκίς (πόσο πιο χάλια)...

...κι οταν σκύψαμε φορούσαμε τα εσώρουχά μας (ωραιότατο Jil εκείνη την εποχή, πολύ γκραντέ, εντυπωσίασα) και ήταν για να δούνε την πλάτη μας αν είναι ίσια ή ελαφρώς στραβή...καθότι η ελαφρά σκωλίωση δεν φαίνεται εύκολα...

...ceci dit, δεν αμφισβητώ ότι παλαιότερα γινόταν εξέταση ακριβώς για τον λόγο που αναφέρεις...αλλά πολύ παλαιότερα.

Όσο για τη συνέντευξη του Φιντέλ, μπορεί να τον πάω επειδή εναντιώθηκε στις ΗΠΑ, αλλά βρε παιδιά λίγο "είμαι ο πλέον ακριβοδίκαιος και σύγχρονος άνθρωπος του κόσμου" μου φαίνεται...σαν πολύ βερνίκι να περνάει στην πολιτική του...

Δυσκολεύομαι να πιστέψω π.χ. ότι το καθεστώς σκέφτηκε (αν κατάλαβα καλά, γιατί ήταν τροχάδην η ανάγνωση)"υπάρχει αρνητικό πνεύμα εναντίον των ομοφυλοφίλων, άρα να μην τους βάλουμε με τους φαντάρους γιατί μπορεί να κινδυνεύουν (οι ομοφυλόφιλοι)να δεχθούν είτε βία ή περισσότερες επικρίσεις" ...

...τη στιγμή μάλιστα που δηλώνει ότι οι φαντάροι ήταν υψηλού μορφωτικού επιπέδου και στα μορφωμένα στρώματα της κοινωνίας η ομοφυλοφιλία ήταν λιγότερο απορριπτέα...ενώ στα στρατόπεδα με τους χαμηλού μορφωτικού επιπέδου άντρες και τους αντηρρησίες συνείδησης (δηλ. τους πιο "μπρούτους" και θρησκευόμενους που κατά κανόνα απορρίπτουν την ομοφυλοφιλία) οι ομοφυλόφιλοι (και η γενικότερη τάξη και ισορροπία) δεν κινδύνευαν;!

Μήπως το καθεστώς σκέφτηκε αυτό που σκέφτονται όλα τα καθεστώτα..."αν τους βάλουμε με τα περήφανα στρατά μας, που είναι η εικόνα του τσαμπουκά του έθνους μας, θα διαφθείρουν τα αγνά νειάτα της πατρίδος και θα ξεφτιλιστούμε στον εχθρό"; Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το καθεστώς δεν έκανε τίποτα για να τροφοδοτήσει τον περίφημο machismo των hispano κοινωνιών...ένα αίσθημα κοινό θα έλεγα σε όλα τα έθνη τα οποία πιστεύουν στη λεβεντιά του στρατού τους (π.χ. Ελλάς)και στην εικόνα που στέλνει προς τα έξω...

Εμένα αυτή η "protective custody" την οποία υπονοεί ο Κάστρο μου θυμίζει τον όρο "desechables" που χρησιμοποιήθηκε στην Κολομβία για την εξόντωση των ανεπιθύμητων της κοινωνίας (χαμίνια, ναρκομανείς, τραβεστί κλπ).

Βέβαια, συμφωνώ κι εγώ ότι μια "απολογία" από ένα δημόσιο πρόσωπο, όσο καθυστερημένη ή ανειλικρινής κι αν είναι, καταγράφεται...κι αυτό είναι που μετράει τελικά, γιατί αφού καταγραφεί και δημοσιευθεί κάποτε μπαίνει στη λεγόμενη "collective memory", εκεί που βρίσκονται δικαίως τα απανταχού θύματα λόγω πολιτικής ιδεολογίας αλλά όχι ακόμη οι ομοφυλόφιλοι.

Μέχρι να ζητήσει επισήμως συγγνώμη η Γερμανία για τα "ροζ τρίγωνα" στα στρατόπεδα των Ναζί πολύ λίγοι είχαν ασχοληθεί με το θέμα...ίσως τώρα που κατά κάποιον τρόπο απολογείται ο Κάστρο να αρχίσει ο κόσμος να μελετάει το τί έγινε και τί δεν έγινε τότε στην Κούβα με τους ομοφυλόφιλους.

 
Τη 11:13 π.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Katafantasian δίκιο έχεις, πολύ παλιότερα γινόταν η εξέταση -ας πούμε το '91 που πήγα εγώ φαντάρος (στρατόπεδο Μεσολογγίου). Και μη μου πεις πως δεν είχες ακούσει ποτέ για περιπτώσεις ατόμων που πήγαιναν ντυμμένα γυναικεία και χτύπαγαν Ι5 με αυτόν τον τρόπο.
Κοίτα τι γίνεται, γιατί μπερδεύομε τα πράγματα άνευ λόγου:
Σε οποιονδήποτε στρατό του κόσμου απαγορεύεται ο συγχρωτισμός (να κοιμούνται μαζί δηλαδή) ατόμων που ενδέχεται να συνάψουν ερωτικές επαφές. Απαγορεύεται δηλαδή, να κοιμούνται άντρες με γυναίκες μαζί -όπως και ομοφυλόφιλοι. Βασικός κανόνας εγκλεισμού και ενσωμάτωσης στις στρατωτικές μονάδες είναι η αποχή από την ερωτική πράξη. Μην το συζητήσουμε αυτό -έτσι λειτουργούν όλοι οι στρατοί κι αν θέλεις τη γνώμη μου δεν μπορώ να σου τη δώσω γιατί διαφωνώ με την ύπαρξη των στρατών εν γένει.
Κάποιος είπε σε σχόλιο κάτι σαν, ας τους έβαζαν να κοιμούνται μαζί κι αν έκαναν κάτι να υπήρχε ποινή. Διαφωνώ με αυτό, πρώτον γιατί δεν ταιριάζει στη στρατιωτική λογική και δεύτερον γιατί το θεωρώ τόσο σκληρό και παράλογο που ούτε ο στρατός δεν το κάνει.
Στη βάση αυτή λοιπόν, οι ομοφυλόφιλοι της Κούβας -όπως και οι ομοφυλόφιλοι της Ελλάδας και πολλών άλλων χωρών απαλλάσσονταν από την στρατιωτική θητεία.
Αυτό που λέει ο Κάστρο είναι πως, επειδή οι συνθήκες της εποχής ήταν πολεμικές, την απαλλαγή των ομοφυλοφίλων από τη θητεία "ορισμένοι μάλιστα το πρόβαλλαν σαν επιχείρημα για να επικρίνουν ακόμα περισσότερο τους ομοφυλόφιλους". Δεν είναι κατανοητό; Δεν έχεις ακούσει το "αυτός είναι πούστης, μια χαρά την έχει βολέψει -ούτε στρατό πάει, ούτε τίποτα κι εμείς σκοτωνόμαστε για χάρη του!"
Γι' αυτό λοιπόν, λέει, πως σε εκείνη την εμπόλεμη κατάσταση κάνει τις Στρατιωτικές Μονάδες Βοήθειας στην Παραγωγή, στις οποίες συμμετέχουν ΚΑΙ ομοφυλόφιλοι. Αλλά αυτές δεν είναι καθαρές στρατιωτικές μονάδες, δεν ισχύουν οι στρατιωτικοί κανόνες -κατάλαβες; Και αυτές οι Μονάδες διαλύονται μετά -όταν δεν υπάρχει πλέον κατάσταση ανάγης (σου θυμίζω οτι απαντάει στην ερώτηση για στρατόπεδα ομοφυλοφίλων).
Με ενοχλεί κάτι ακόμα -δεν απολογείται για τίποτα ο Κάστρο, δεν περνάει από δίκη. Απλά, συνέντευξη είναι -τον ρωτάνε και απαντάει. Και επειδή είναι 600 σελίδες συνέντευξη, ναι, υπερασπίζεται τις πολιτικές του επιλογές (τι περίμενες δηλαδή;). Αλλά δεν νομίζω πως έχει ακριβώς το στυλ "είμαι ο πιο ακριβοδίκαιος". Ναι, εντάξει, πιστεύει πως σαν επαναστάτης είναι πιο "σύγχρονος" βλέπε προοδευτικός, ας πούμε από τον Μπους -αλλά, εντάξει, δεν είναι και τόσο κατακριτέο αυτό.
Η ερώτησή σου σχετικά με το "μήπως το καθεστώς σκέφτηκε..." προφανώς δεν μπορεί να έχει απάντηση από εμένα -πρέπει μάλλον να ρωτήσεις τους ίδιους. Σίγουρα η συμπεριφορά ματσίσμο ήταν κοινό αίσθημα στις λατινικές κοινωνίες της εποχής (ίσως ακόμα να είναι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό) και αυτή η συμπεριφορά σίγουρα υπήρξε και σε κυβερνητικά κλιμάκια. Εκτός αν δεχτούμε πως οι επαναστάτες που ανέτρεψαν τον Μπατίστα δεν ήταν Κουβανοί αλλά εξωγήινοι. Γι΄αυτό και ο Κάστρο αναγνωρίζει πως έχουν γίνει λάθη και πως ο ίδιος έχει κάνει λάθη. Το σημαντικό δεν είναι τόσο η παραδοχή των λαθών -όσο η άποψή του πως "τέτοιου είδους προκαταλήψεις αντιμετωπίζονται μόνο με την άνοδο του μορφωτικού επιπέδου και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε". Δηλαδή, ο άνθρωπος προτείνει κάτι και αγωνίζεται όλα αυτά τα χρόνια να το πετύχει. Μην ψάξουμε αν η πρότασή του είναι σωστή ή λάθος -ας μείνουμε στην πρόταση.
Γιατί; Διότι, θα πρέπει να δούμε πλέον το θέμα συγκριτικά. Ας πούμε -υπάρχουν διακρίσεις κατά των ομοφυλοφίλων στην Ελλάδα; Αν ρωτήσεις τον έλληνα πρωθυπουργό πως θα σου πει οτι θα τις εξαλείψει; Μα προφανώς, δεν θα παραδεχτεί καν οτι υπάρχουν διακρίσεις. Υπάρχουν διακρίσεις κατά των ομοφυλοφίλων παγκοσμίως; Πες μου μια άλλη δήλωση πολιτικού που το παραδέχεται αυτό για τη χώρα του, που αναγνωρίζει πως κι αυτός έχει μερίδιο ευθύνης και που προτείνει κάποια λύση -κι εγώ θα δεχτώ να τον βάλεις να καθήσει δίπλα στον Κάστρο.
Τέλος, επειδή ο κόσμος ασχολείται με το θέμα των ομοφυλοφίλων της Κούβας, θεώρησα χρήσιμο να δημοσιεύσω και την άποψη του Κάστρο για το θέμα. Μακάρι ο κόσμος να ασχολιόταν το ίδιο και με τις διακρίσεις κατά των ομοφυλοφίλων στην Ελλάδα.

 
Τη 6:13 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger oKataFantasianSas είπε...

Συμφωνούμε απόλυτα ως προς το βασικό σου επιχείρημα, εξαρχής συμφωνούσαμε.

Ας μην το πούμε απολογία αυτό που κάνει ο Κάστρο, έστω ούτε καν σε εισαγωγικά όπως το'βαλα, ας το πούμε δήλωση..."υπήρχε κάποιο πρόβλημα και προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι"...συμφωνώ πως είναι σημαντική δήλωση, όπως επίσης σημαντικό είναι ότι την κάνει ο συγκεκριμένος ηγέτης(κι όχι κάποιος Σουηδός ή Καναδός, που μας έχουν συνηθίσει).

Επίσης συμφωνώ (φυσικά) με το ότι η παιδεία είναι όπλο στον αγώνα για την αλλαγή των αντιλήψεων και την κατάρριψη των προκαταλήψεων και μπράβο του που το δηλώνει. Η πρόταση είναι σωστή, προοδευτική και την επικροτώ : άρα και σ'αυτό συμφωνούμε.

Πού διαφωνούμε (αν τίθεται θέμα διαφωνίας τελικά);

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ από τα λεγόμενά του Κάστρο είναι ότι υπαινίσσεται πως προστάτευε τους ομοφυλόφιλους, βάζοντάς τους στην υπηρεσία της πατρίδας απλά σε κάποιον άλλο ρόλο, ελπίζοντας ότι έτσι θα περιορίζονταν η ζήλεια, οι επικρίσεις, οι αρνητικές αντιδράσεις κλπ. Και είμαι έτοιμος να δεχθώ ότι δεν επρόκειτο για στρατόπεδα τιμωρίας, έως αποδείξεως του αντιθέτου. Δεν μπορώ όμως να δεχθώ ότι ο λόγος ύπαρξής τους ήταν η συμβολή στην αποδοχή των ομοφυλοφίλων (εν μέσω λοιπών βοηθητικών) από την κοινωνία.

Δεν μπορώ να μην σημειώσω ότι στην ουσία η πρακτική αυτή τροφοδοτούσε τις εν λόγω αρνητικές αντιλήψεις, διαχωρίζοντας τους ομοφυλόφιλους από τους ετεροφυλόφιλους: και όχι απαραίτητα επειδή δεν ήθελαν να υπηρετήσουν (όπως οι αντιρρησίες), ούτε επειδή δεν είχαν μόρφωση (όπως οι αγρότες), αλλά επειδή απαγορευόταν η ανάμειξή τους με τους φαντάρους. Και φθάνουμε στο στερεότυπο.

Είναι γεγονός ότι παγκοσμίως οι στρατοί αποφεύγουν το συγχρωτισμό, όπως πολύ σωστά λες. Θεωρούσα πάντα πως ο λόγος είναι λιγότερο η αποφυγή της εθελούσιας επαφής και κάθε είδους ερωτικής πράξης ως μέσο ελέγχου των στρατευμένων, αλλά μάλλον η αποφυγή του εξαναγκασμού των γυναικών από τους άντρες, η αμηχανία της γύμνιας κλπ. Ας πούμε όμως ότι ο μόνος λόγος είναι η καταστολή του "ερωτικού τσαμπουκά"...

...η λογική ότι οι ομοφυλόφιλοι δεν μπορούν να κοιμούνται στον ίδιο χώρο με ετεροφυλόφιλους εμπεριέχει την ιδέα ότι κάτι θα προσπαθήσουν, έτσι δεν είναι; Κι εδώ μπαίνει ο φόβος της "διαφθοράς" στον οποίο αναφέρθηκα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Τουλάχιστον αυτή η αντίληψη επικρατούσε κατά τη διάρκεια της 20μηνης θητείας μου στο πεζικό (που πήγα και δυο χρόνια πριν από σένα...89Α ΕΣΟ...μεριάστε ψαρούκλες! :-)) ) ...κάτι το οποίο εγώ δεν βρίσκω δίκαιο. Δυστυχώς είναι η πραγματικότητα παγκοσμίως, και πρόκειται για ένα από τα αρχαιότερα και βαθύτερα ριζωμένα στερεότυπα...ο ομοφυλόφιλος ως κυνηγός ανδρικής σαρκός, ανεξαρτήτου προτιμήσεως του "θύματος". (Το άλλο, και πολύ χειρότερο, είναι "ομοφυλόφιλος=παιδεραστής", ας μην το σκέφτομαι κι αναστατώνομαι!)

Σε αυτό το στερεότυπο πιστεύω πως βασίστηκε η πολιτική του καθεστώτος Κάστρο, και δεν μπορώ να τον πιστέψω όταν λέει πως η "απασχόληση" σε αυτές τις μονάδες ήταν προς όφελος των ομοφυλοφίλων.

Οι ομοφυλόφιλοι μπορούσαν να συνυπάρξουν με άλλους "προβληματικούς ή ανεπαρκείς" στην Κούβα, αλλά όχι με τους εκλεκτούς φαντάρους του καθεστώτος...γιατί; Μπορεί να ήταν εξίσου ή περισσότερο μορφωμένοι και να είχαν να προσφέρουν τα ίδια ή και περισσότερα. Γιατί να απαλάσσονται οι ομοφυλόφιλοι από το στρατό, αυτό είναι το ερώτημα, εκεί βρίσκεται κατ'εμέ η βάση του προβλήματος. Γιατί βιαζόμαστε να συμπεράνουμε ότι αν βάλεις ομοφυλόφιλους μεταξύ ετεροφυλόφιλων οι μεν θα την πέσουν στους δε;

Και αυτό δεν θα το ρωτούσα μόνο στον Κάστρο, αλλά σε όλους τους πολιτικούς του κόσμου, οι οποίοι όπως πολύ σωστά λες με τον ίδιο τρόπο θα επιχειρούσαν να δικαιολογήσουν την πολιτική τους επί του θέματος. Το σχόλιό μου δεν στοχεύει να κατακρίνει τον Κάστρο, απλά αυτός έδωσε αυτή τη συνέντευξη, γι αυτόν μιλάμε εν προκειμένω.

Προσωπικά χαίρομαι πάρα πολύ που έβαλες το ποστ, γιατί έμαθα κάτι που δεν ήξερα. Και το ανέλυσα βάση των δικών μου βιωμάτων και γνώσεων επί του θέματος. Κι έτσι συνεχίστηκε ο διάλογος, πράγμα χρήσιμο, είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε.

Τώρα τί φταίνε οι άλλοι να διαβάζουν εμάς τους πολυλογάδες...τί να σας πώ... :-)) Όταν θα έρθω Αθήνα (κάποια στιγμή πριν τη σύνταξη ελπίζω) ας τα πούμε κι από κοντά, να ησυχάσει και το κεφάλι των λοιπών.

Σας φιλώ και τρέχω στην καλύβα μου.

 
Τη 10:08 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Τι φταίνε οι υπόλοιποι που μας διαβάζουν τους πολυλογάδες; Δεν σου είπα -μου ζήτησαν το συγκεκριμένο ποστ για να το δημοσιεύσουν σε ένα ιντερνετικό περιοδικό. Οπότε, καταλαβαίνεις ΠΟΣΟ ΚΟΣΜΟ θα ταλαιπωρήσουμε με την πολυλογία μας! Αυτό και μόνο θα ήταν λόγος να συνεχίσουμε την κουβέντα εδώ, μέχρι τα 100τόσα σχόλια μεγέθους σελίδας Α4 έκαστο.
Καταλαβαίνω πάντως όσα λες κι αν συνέχιζα την κουβέντα θα έπρεπε να μπω σε πράγματα πέρα από τη συνέντευξη τα οποία δεν ξέρω. Όταν ξαναπάω Κούβα πάντως, σου υπόσχομαι να ρωτήσω και να μάθω περισσότερα για το θέμα.
Αλλά διακρίνω μια διαφοροποίηση μεταξύ μας στην αντιμετώπιση του παρακάτω:
Καταλαβαίνουμε και οι δύο γιατί απαγορεύονται οι σεξουαλικές επαφές στον στρατό (καταλαβαίνουμε, αλλά δεν δικαιολογούμε). Όμως, δεν συμφωνώ πως η μη αποδοχή των ομοφυλόφιλων στο στρατό έχει να κάνει με το στερεότυπο του ομοφυλόφιλου κυνηγού. Πιστεύω οτι στον στρατό θέλουν να σου περιορίσουν κάθε ευκαιρία να έχεις σεξουαλικές επαφές και θεωρούν (λανθασμένα κατά τη γνώμη μου) ότι αν υπάρχουν μόνο ετεροφυλόφιλοι δεν θα υπάρχει πιθανότητα σεξουαλικής συνεύρεσης.
Σκέψου την ανάλογη περίπτωση με την συνύπαρξη γυναικών και ανδρών σε στρατώνα. Κι αυτό απαγορεύεται και όχι γιατί θεωρούν πως οι γυναίκες θα κυνηγάνε τους άντρες. Έτσι το βλέπω εγώ τουλάχιστον. Μπορεί να κάνω και λάθος.
Υ.Γ.: Δεν αφήνεις την καλύβα να κατηφορίσεις κατά τα λιβάδια της Αθήνας να πιούμε κανένα ποτήρι και να τα πούμε; Άντε γιατί ξέρω και κάποιους που σε έχουν πεθυμήσει πάρα πολύ.

 
Τη 2:07 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger oKataFantasianSas είπε...

Και ν'αφήσω το βαθύτατα θρησκευόμενο περιβάλλον στο οποίο ζω κι εργάζομαι;! "Τί λες Αλέξη μου, είσαι τρελός;!"...που θα'λεγε και μια γνωστή μας ξανθιά πλουσία...

...γιατί πού αλλού, αγαπητέ τεντυμπόυ, θα είχα την ευκαιρία να παρεμβαίνω εν μέσω σεμιναρίου περί Code of Conduct προσωπικού των Ηνωμένων Εθνών, προσπαθώντας ευγενικά να εξηγήσω στον λέκτορα ότι "αχ ξεύρετε λέκτωρ (ή και αλέκτωρ):

το να παρουσιάζει κανείς τις γυναίκες ως υστερόβουλα όντα με ένα πράγμα στο μυαλό τους, ήτοι να χρησιμοποιήσουν το σεξ για να παρασύρουν το βλάκα άντρα να κάνει το δικό τους, σε οιονδήποτε τομέα...

πρώτον: δεν είναι διόλου ευγενικόν, σας διαβεβαιώ,

δεύτερον: αντιτίθεται στις αρχές των Ηνωμένων Εθνών,

τρίτον: καταπατά το ανθρώπινο δικαίωμα των γυναικών στο σεβασμό της αξιοπρέπειάς τους,

τέταρτον: ευνοεί τη διαιώνιση των διακρίσεων βάσει στερεοτύπων,

και πέμπτον: ώπα μάγκα μου γιατί έτσι και τα πάρω δεν θα ξέρεις από πού να φύγεις"...

...κσι θέλεις ν'αφήσω αυτόν τον παράδεισο και να έρθω στην Αθήνα;!! Αααα!!

Και να έρθει η κουβέντα στους ομοφυλόφιλους κι εγώ να είμαι στην Αθήνα...και να χάσω το πανηγύρι;!! Jamais!

Και μετά κατηγορείς τους καημένους τους στρατόκαυλους..που τόσο τους κόβει τόσα λένε...ααα δεν είσαι καλός άνθρωπος πολύ φοβούμαι...τς τς τς...

 
Τη 3:01 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

τα χρυσά μου, σας καμαρωνω

 
Τη 8:41 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger The Motorcycle boy είπε...

Συγνώμη katafantasian -έχετε δηλαδή τέτοιες γυναίκες εκεί; Υστερόβουλες με το μυαλό στο σεξ που τους αρέσει να παρασύρουν βλάκες; Γι΄αυτό ρε γαμώτο δεν μπόρεσα ποτέ να βρω μια τέτοια στη ζωή μου να ζήσω ένα δράμα σαν αυτά που βλέπω στα σήριαλ;
Κοίτα να δεις -με τις συνταγές σου μαγειρικής δεν με έψησες, αλλά τώρα ... αλλάζει το πράγμα! Όχι μην έρχεσαι, θα έρθω εγώ -πάω να κάνω μια λεύκανση στο δόντι κι έφυγα!
Υ.Γ.: Μητσάκο, μη λουφάρεις από δουλειά γιατί μετά θα σου λέμε για βόλτα και θα λες οτι πνίγεσαι. Ντάξει;

 
Τη 12:06 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger μαριάννα είπε...

@ Motorcycle boy

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η συνέντευξη που δημοσίευσες καθώς και οι τοποθετήσεις σας. Από αυτά που έχω διαβάσει κι εγώ μέχρι τώρα και από βιβλίο των εκδόσεων Κριτική «Ο άγνωστος Φιντέλ Κάστρο» του Serge Raffy, λόγω του ότι είμαι καχύποπτη πάντα σχετικά με το πόση «αμερικανιά» περιέχεται σ'ένα βιβλίο που αφορά επαναστάτες, δεν μπορώ να πω ότι έχω βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για τον Κάστρο. Απλά κατέληξα στο ότι σίγουρα ήταν μια ιδιοφυής προσωπικότητα, ισχυρή αλλιώς θα τον είχανε φάει προ πολλού, με όραμα και σχέδια που κατάφερε ένα μεγάλο μέρος να υλοποιήσει, αλλά και με τα λάθη που κουβάλαγε η εποχή του. Μήπως δεν ήταν ο Στάλιν έτσι ή ο Μπρέζνιεφ ή ακόμα μην το πάμε μακριά, οι γενιές των γονιών μας. Άντε να πάω εγώ να πω στον πατέρα μου για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και να καταλάβει. Θα πρέπει ο κάθε ηγέτης να κρίνεται συνολικά και με την εποχή του, όχι σε σχέση με το σήμερα. Αυτό είπα και στην αρχική μου τοποθέτηση στη συζήτηση που διάβασες, αλλά ήμουν μόνη και φωνή βοώντος. Και κυρίως η ένστασή μου ήταν αναφορικά με τον Τσε. Θεώρησα την μαρτυρία του Αρένας απόλυτα αβάσιμη και βαλτή, να σπιλώσει τη μνήμη ενός ανθρώπου που αν μη τι άλλο του πρέπει μια τιμή. Σ' ευχαριστώ για την παρέμβαση. Ήταν βάλσαμο. :)
Αν θες διάβασε στο μπλογκ μου ghteytria, το Γράμμα του Τσε στον Φιντέλ που δημοσιεύω σήμερα για να δεις από μια απόλυτα αυθεντική μαρτυρία και όχι από παρέμβαση συγγραφέως, πως σκέφτονταν εκείνοι οι άνθρωποι...

Με εκτίμηση
Μαριάννα

 
Τη 12:35 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

εγώ πάλι το θεωρώ λίγο υπερβολικό έως και εγωκεντρικό να ακυρώνουμε μια ολόκληρη μαρτυρία ενός ανθρώπου που βίωσε πράγματα "άβάσιμη και βαλτή"...
πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό;
εγώ δεν μπορώ
κάθε μαρτυρία πρέπει να ζυγιστεί και να λάβει αυτό που της αξίζει, έστω το δικαίωμα να μην αμφιβητείται χωρίς τεκμήρια
κανείς από εμάς δεν έχει ζήσει εκεί, κανείς δεν βίωσε πράγματα στο πετσί του, ΕΚΕΙ
είμαστε εδώ και κρίνουμε βάσει των ιδεών, των φρονημάτων και των πιστεύω μας, και καλά κάνουμε, αλλά μην ακυρώνουμε αυτούς που έζησαν κάτι παραπάνω
κι εγώ εν τέλει είμαι καχύποπτος γενικότερα, όχι μόνο προς τη μια πλευρά
---------------
καλημέρα σας

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα