ΚΟΥΣΟΥΡΙ

ΚΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ ΤΕΤΟΙΑ ΑΤΥΧΙΑ

Μαΐου 29, 2008

ΕΠΙ-ΤΗΛΟΥΣ!!



Ο κύβος ερρίφθη

Στο δημαρχείο Τήλου τελικά οι πρώτοι πολιτικοί γάμοι ομόφυλων ζευγαριών

Ο δήμαρχος Τήλου -στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στη Δωδεκάνησο- αποδέχθηκε τελικά το αίτημα δύο ομόφυλων ζευγαριών να τελέσουν πολιτικό γάμο. Στελέχη της ΟΛΚΕ εκτιμούν ότι σύντομα και άλλοι δήμαρχοι, ακόμα και από το χώρο της ΝΔ, θα ακολουθήσουν το παράδειγμά του.
Μιλώντας στα Νέα της Πέμπτης, ο δήμαρχος δήλωσε: «Η αποτροπή του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων αποτελεί πράξη που πλήττει ευθέως τον πυρήνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που είναι η αυτοδιάθεση του ατόμου και η ελευθερία που έχει».
H ιδέα για την πραγματοποίηση του γάμου απασχολούσε αρκετό καιρό τα μέλη της Ομοφυλοφιλικής και Λεσβιακής Κοινότητας Ελλάδας (ΟΛΚΕ), που έψαχναν το «παραθυράκι» στον νόμο 1250 που ψηφίστηκε το 1982 και ρυθμίζει τα του πολιτικού γάμου στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Θ.Παπαζήση, «η διάταξη του Αστικού Κώδικα η οποία προβλέπει τις προϋποθέσεις για την τέλεση γάμου δεν αναφέρεται στη διαφορά του φύλου. Με την έννοια αυτή η ισχύουσα νομοθεσία που δεν απαγορεύει ρητά την τέλεση γάμου μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου επιτρέπει κατ΄ αντιδιαστολή τους γάμους αυτούς».
Όπως μάλιστα υποστηρίζει η κ. Παπαζήση, η διεύρυνση της ερμηνείας της διάταξης ανταποκρίνεται στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, του σεβασμού της προσωπικότητας, της προστασίας της οικογένειας, και πραγματώνει την αρχή της αξίας του ανθρώπου ως στοιχείου του πολιτεύματος.
Τα μέλη της ΟΛΚΕ επικαλούνται επιπλέον και το ψήφισμα που εξέδωσε το 1994 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το οποίο ζητούσε από τα κράτη- μέλη να απαλείψουν από τις νομοθεσίες τους την κάθε διάκριση εις βάρος των ομοφυλοφίλων και ειδικά να επιτρέψουν τον γάμο μεταξύ τους, ενώ η ευρωπαϊκή σύμβαση του Άμστερνταμ απαιτεί από τις χώρες να απαλείψουν από τη νομοθεσία τους κάθε διάκριση, μεταξύ άλλων «και λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού».
Αρχικά είχε υπάρξει επικοινωνία με τον ΣΥΝ και δημάρχους που εξελέγησαν με τη στήριξη του κόμματος, όπως στην Καισαριανή. Ο δήμαρχος της πόλης είχε ζητήσει τη γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, προκειμένου να προχωρήσει στον πρώτο πολιτικό γάμο.
Τελικά, η κίνηση δεν προχώρησε και τα μέλη της ΟΛΚΕ επικοινώνησαν με άλλους δημάρχους. Μεταξύ αυτών, ο δήμαρχος Τήλου, ο οποίος αποδέχθηκε την πρόταση.
Σύμφωνα με την ΟΛΚΕ, άλλοι δύο δήμαρχοι που εκλεγεί με τη ΝΔ στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ:


Διπλή πρεμιέρα στους γκέι γάμους
Ο δήμαρχος Τήλου δέχτηκε να παντρέψει τα πρώτα ζευγάρια
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Ζαχαριάδης

Τον ερχόμενο μήνα, στο Δημαρχείο της Τήλου αναμένεται να γίνουν οι πρώτοι πολιτικοί γάμοι μεταξύ ομοφυλοφίλων στην Ελλάδα. Ο δήμαρχος του νησιού Τάσος Αλιφέρης αποδέχτηκε το αίτημα δύο ομοφυλόφιλων ζευγαριών (δύο γυναικών και δύο ανδρών) να τελέσει τους γάμους τους.
Όπως δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο κ. Αλιφέρης, οι ενδιαφερόμενοι επικοινώνησαν μαζί του και τους εξήγησε ότι «δεν έχει καμιά αντίρρηση για τους γάμους, αφού δεν υπάρχει κανένας νόμος που να το απαγορεύει». «Είμαι χαρούμενος που θα γίνει επιτέλους αυτό το βήμα στην Ελλάδα», λέει στα «ΝΕΑ» ο Δημήτρης Τσαμπρούνης, ο ένας από τους δύο μελλονύμφους στον πρώτο επίσημο γάμο ομοφυλοφίλων που θα τελεστεί στην Ελλάδα. Δηλώνει, ωστόσο, προετοιμασμένος και για την αρνητική δημοσιότητα που είναι πιθανόν να λάβει ο γάμος του με τον Θεμιστοκλή που μένει στην Τήλο και είχε την ιδέα να γίνει ο γάμος τους εκεί. Η ιδέα για την πραγματοποίηση του γάμου απασχολούσε αρκετό καιρό τα μέλη της Ομοφυλοφιλικής και Λεσβιακής Κοινότητας Ελλάδας (ΟΛΚΕ), που έψαχναν το «παραθυράκι» στον νόμο 1250 που ψηφίστηκε το 1982 και ρυθμίζει τα του πολιτικού γάμου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Θεοφανώ Παπαζήση, «η διάταξη του Αστικού Κώδικα η οποία προβλέπει τις προϋποθέσεις για την τέλεση γάμου δεν αναφέρεται στη διαφορά του φύλου. Με την έννοια αυτή η ισχύουσα νομοθεσία που δεν απαγορεύει ρητά την τέλεση γάμου μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου επιτρέπει κατ΄ αντιδιαστολή τους γάμους αυτούς». Όπως μάλιστα υποστηρίζει η κ. Παπαζήση, η διεύρυνση της ερμηνείας της διάταξης ανταποκρίνεται στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, του σεβασμού της προσωπικότητας, της προστασίας της οικογένειας, και πραγματώνει την αρχή της αξίας του ανθρώπου ως στοιχείου του πολιτεύματος. Τα μέλη της ΟΛΚΕ επικαλούνται επιπλέον και το ψήφισμα που εξέδωσε το 1994 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το οποίο ζητούσε από τα κράτη- μέλη να απαλείψουν από τις νομοθεσίες τους την κάθε διάκριση εις βάρος των ομοφυλοφίλων και ειδικά να επιτρέψουν τον γάμο μεταξύ τους, ενώ η ευρωπαϊκή σύμβαση του Άμστερνταμ απαιτεί από τις χώρες να απαλείψουν από τη νομοθεσία τους κάθε διάκριση, μεταξύ άλλων «και λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού».
Έκανε πίσω ο ΣΥΡΙΖΑ
Όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Γρηγόρης Βαλλιανάτος, ο οποίος θα είναι ένας από τους μάρτυρες στην τέλεση του πρώτου ομοφυλοφιλικού γάμου στην Ελλάδα, «τα στοιχεία αυτά τέθηκαν κατ΄ αρχήν υπ΄ όψιν του ΣΥΡΙΖΑ με τον οποίο υπήρχε η συμφωνία να τελεστούν οι γάμοι από δημάρχους που πρόσκεινται σ΄ αυτόν. Υπέρ της τέλεσης του γάμου είχε εκφραστεί δημοσίως και ο Αλέξης Τσίπρας, όμως τελικά η Κουμουνδούρου έκανε πίσω». Ύστερα και από την επίσημη άρνηση του δημάρχου Καισαριανής, ο οποίος αρχικά είχε δηλώσει θετικός στην πραγματοποίηση του γάμου, τα μέλη της ΟΛΚΕ άρχισαν να επικοινωνούν με δημάρχους άλλων κομμάτων που θα ήταν θετικοί στην τέλεση των γάμων μεταξύ ομοφυλοφίλων. Μεταξύ αυτών που δέχτηκαν την πρόταση ήταν ο δήμαρχος της Τήλου ο οποίος είναι στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στη Δωδεκάνησο και μέλος της Περιφερειακής Επιτροπής Νότιου Αιγαίου του κόμματος. Με τον κ. Αλιφέρη επικοινώνησαν στη συνέχεια τα δύο ζευγάρια, από τους οποίους ο δήμαρχος Τήλου ζήτησε να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για την τέλεση των πολιτικών γάμων. Έπειτα από λίγες ημέρες οι ενδιαφερόμενοι έστειλαν στον Δήμο τα δικαιολογητικά (πιστοποιητικό γεννήσεως, πιστοποιητικό ελευθερογαμίας, υπεύθυνη δήλωση κ.λπ.). προκειμένου να εκδοθεί η σχετική άδεια που προβλέπεται από τον νόμο. Σημειώνεται ότι το αγγελτήριο γάμου των δύο ομοφυλοφίλων έχει ήδη δημοσιευθεί την περασμένη Κυριακή στην εφημερίδα «Εποχή».
Και γαλάζιοι δήμαρχοι
«Η αποτροπή του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων αποτελεί πράξη που πλήττει ευθέως τον πυρήνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που είναι η αυτοδιάθεση του ατόμου και η ελευθερία που έχει», αναφέρει ο κ. Αλιφέρης, ο οποίος- όπως υποστηρίζουν τα μέλη της ΟΛΚΕ- «γρήγορα θα βρει και άλλους δημάρχους που θα τον ακολουθήσουν». Ήδη 2 δήμαρχοι από το Λεκανοπέδιο, οι οποίοι έχουν εκλεγεί με την υποστήριξη της Ν.Δ., έχουν εκδηλώσει ζωηρό ενδιαφέρον να φιλοξενήσουν στα δημαρχεία τους πολιτικούς γάμους ομοφυλοφίλων. Η ακριβής ημερομηνία τέλεσης του πρώτου γάμου δεν έχει οριστεί ακόμη, αλλά, όπως αποκαλύπτει ο κ. Αλιφέρης «προγραμματίζεται για τον ερχόμενο μήνα». Με ενδιαφέρον όμως αναμένεται και η αντίδραση της Εκκλησίας, η οποία έχει ταχθεί εναντίον της τέλεσης αυτών των γάμων.

Ετικέτες

5 σχόλια:

Τη 12:37 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

elpizw na min kanei pisw telika kai aytos!

kai sta dika mas!!

 
Τη 7:19 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Betty είπε...

Στη χτεσινή Ελευθεροτυπία αναφέρεται ότι χορηγοί επικοινωνίας του gay pride είναι η εφημερίδα αλλά και το ΚΕΛΠΝΟ που υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας, συνεπώς το φεστιβάλ τίθεται επίσημα υπό την αιγίδα του Κράτους. Ε, όσο και να πεις, καλό είναι αυτό...

 
Τη 10:45 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Επειδή ακούστηκαν ορισμένα πρωτάκουστα σχετικά με τον πρόσφατο γάμο ομοφυλοφύλων στην Τήλο και το αν υπάρχει διάταξη νόμου που να το επιτρέπει κλπ, επισημαίνω ότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να να ρωτήσει τον κατεξοχήν ειδήμονα της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου στην ελληνική έννομη τάξη και στην υποχρεωτική ερμηνεία των κανόνων του εσωτερικού δικαίου σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο.

Πρόκειται για τον καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κύριο Παυλόπουλο, που τυχαίνει να είναι σήμερα και ο κατεξοχήν αρμόδιος υπουργός που θα κληθεί να εκδώσει εγκύκλιο στους δημάρχους και προέδρους κοινοτήτων της χώρας για την εφαρμογή των διατάξεων του πολιτικού γάμου και σύνταξης των ληξιαρχικών πράξεων.

Διαβάστε τι γράφει σε σύγγραμμά του:

«Όταν πρόκειται για την ερμηνεία και την εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων, προγενεστέρων ή μεταγενεστέρων της Κοινοτικής Οδηγίας διατάξεων του εθνικού δικαίου, το ΔΕΚ δέχεται ότι ο εθνικός δικαστής οφείλει να προβαίνει στην ερμηνεία και εφαρμογή του δικαίου αυτού, πάντα μέσα στα πλαίσια του δυνατού, υπό το φως του κειμένου και του σκοπού του κοινοτικού δικαίου, προκειμένου να επιτύχει το στόχο, που καθορίζεται από αυτή, και να συμμορφωθεί έτσι προς τις διατάξεις του άρθρου 189 παρ. 3 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (Βλ. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου C-21/04, 4 Ιουλίου 2006, Κωνσταντίνος Adeneler and others ver. Ellinikos Organismos Galaktos. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει οι διατάξεις του εσωτερικού δικαίου και συγκεκριμένα οι διατάξεις περί γάμου να ερμηνευτούν «υπό το φως του κειμένου και του σκοπού των αντίστοιχων διατάξεων του κοινοτικού δικαίου (ισότητα ανδρών και γυναικών, οιουδήποτε γενετήσιου προσανατολισμού ως προς τα δικαιώματα τέλεσης γάμου κλπ).

Τέλος ο εθνικός δικαστής στην προσπάθεια του να εναρμονίσει, π.χ. με τις μεθόδους που ήδη εκτέθηκαν, το εθνικό δίκαιο με το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο, δεν έχει «διέξοδο διαφυγής». Λόγω της αρχής της υπεροχής του κοινοτικού δικαίου υποχρεούται να μην εφαρμόσει τη διάταξη του εθνικού δικαίου, η οποία αντιτίθεται τόσο στο πρωτογενές, όσο και στο παράγωγο κοινοτικό δίκαιο. Η υποχρέωση αυτή εμφανίζεται ακόμη περισσότερο έντονη και επιτακτική, όπως είναι ευνόητο, στην περίπτωση κατά την οποία έχει ήδη προηγηθεί απόφαση του ΔΕΚ, η οποία και έχει κρίνει, με δύναμη δεδικασμένου κατά τις κείμενες κοινοτικές διατάξεις, την αντίθεση μιας διάταξης του εθνικού δικαίου προς το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο (Βλ. Πρ. Παυλόπουλου εγγυήσεις του δικαιώματος δικαστικής προστασίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, σελ. 83-84, Εκδόσεις Σάκκουλα, 1993).»

Αν υπάρχουν όλα αυτά γραμμένα, χρειάζεται να ψάχνουμε στο λεξικό του Μπαμπινιώτη και να ρωτάμε τους παπάδες;

 
Τη 11:25 π.μ. , Ο χρήστης Blogger divine mitsakos είπε...

ευχαριστούμε για το διαφωτιστικό σχόλιο, είναι όντως πολύ σημαντικό να τα γνωρίζουμε όλα αυτά, τα οποία συνήθως σκοπίμως αποκρύπτονται
--
ως εκ τούτου εύχομαι να μην υπάρχει όντως διαφυγή για όσους θα επιχειρήσουν να ακυρώσουν την ισχύ των γάμων
--
όσο για τους παπάδες, μόνο οι δημοσιογράφοι τους καλούν, για το δράμα της υπόθεσης, πουθενά αλλού δε θα ζητηθεί η γνώμη τους επί της ουσιας

 
Τη 1:24 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα